古天文台 - 印度之旅 2009 Day 4 下午

Blog in Progress
離開水上宮殿見時間差唔多諗住都應該到食飯時間,點知原來要上完堂至有飯食,個團先安排我地去地氈廠參觀。地氈呢家嘢聽聞喀什米爾比較出名,所以我地個領隊都建議如果唔係認真見到心頭好都唔好隨便出手住。

齋浦爾古天文台
齋浦爾


未入去間廠上堂之前先由師父表演 "徒手扱印仔" ... 茶實係一種以不同顏料不同圖案準確疊印嘅手工藝。睇完表演跟住就入廠上堂聽老細 sell 地氈;上堂嗰陣仲每人派咗支好奈冇飲過嘅細支玻璃樽裝汽水,相當着數。上完堂跟住就返酒店食午飯。可能昨晚餐飯實在令團友們有點失望,領隊跟酒店爭取讓我地團人去酒店另一間陳設好一點的餐廳食飯,同啲餸菜亦比昨晚豐富了點。食完飯再繼續下午嘅行程。 下午第一站我地先去遊覽古天文台。

齋浦爾

齋浦爾

齋浦爾

呢個天文台始建於1728年,在印度古時各種天文設備,同可供量度各星球位置的儀器,都可在此處看到;當中包括經緯儀、日規等。yantra 的譯意是指工具,也就是儀器的意思。嗱明白嘅話各位鴨仔就跟我過嚟呢邊,聽呀 sir 講書 ...

各位團友首先嚟睇睇呢件名為 Laghu Samrat Yantra 嘅東東,呢件嘢主要係用來計時,其中一面牆身傾斜 27°,亦即是齋浦爾個緯度,以正切方向可測量出太陽的傾斜角度。日規兩邊是一個呈四分一圓周的計時儀,每邊分為6小時,每小時再細分60分鐘,每分鐘分60秒,每邊分別以日規的影子測量早上與午間的時間。

齋浦爾古天文台

跟住呢件叫 Jai Prakash Yantra,由天文學家杰耶.幸合 (Maharaja Sawai Jai Singh) 研製,儀器為一半球凹洞,呢個窿窿茶實係代表一個倒轉咗嘅地球,凹洞裝有六塊大理石板,石板刻有分、秒及12個標誌天球赤道的刻度,以球狀原理觀察太陽的運行。

古天文台

呢件笑晒咀嘅叫 Chakra Yantra,兩個圈圈以石柱固定,個圈圈以七種合金精鑄而成,可避免風雨侵蝕影響刻度的準確性,每個圈圈刻有 360° 刻度,可轉動指向地球兩極,中間小洞可安裝一管狀儀器,量度行星角度及子午延伸時間。

齋浦爾古天文台

呢兩塊餅餅叫 Yantra Raj,又係由七種合金鑄成,中間有個小洞指向南北極星方位,餅餅外圈刻有24小時刻度,內圈為360°刻度,可安裝碟狀儀器測量星體位置,星體相對地軸的轉動速度,計算日出日落,日蝕月蝕等天文現象的發生時間。

古天文台

呢件叫 Kapali Yantra,中午時份企 o岩位可以睇到自己個影。儀器刻有 0°-90°,90°-180°刻度,中間以鐵線固定一個鐵圈,從鐵圈的影子可測量地平經度、海拔高度、太陽斜角及本地時間。

齋浦爾古天文台

上完呢堂大家有冇問題呢? 如果有問題的話茶實我都幫你唔到。冇問題嘅話大家可以放學離開古天文台,因為下一站城市宮殿就響隔離,我地就步行前往參觀。


留言