Moeraki Boulders - 紐西蘭南島自由行

Blog in Progress
今早嘅行程並唔趕,朝早可以慢慢煮個早餐,食完再收拾行理出車去今日嘅第一個景點,摩洛奇圓石。

由 Oamaru 住嗰間旅舍出發,唔使一個鐘車程就到達摩洛奇圓石個沙灘道。


在較大的地圖上查看紐西蘭南島自駕遊 2014 - Dunedin

落去睇圓石個沙灘有兩個出入口,呢兩個地點嘅位置都記低咗係上面個地圖道。我哋今次就係遠啲嗰個入口泊低架車,落沙灘行咗十零分鐘先到達嗰堆圓石嘅位置。



而係正嗰堆圓石嘅位置查實有個方便啲唔使行咁遠路嘅出入口;呢個出入口係一間 cafe 嘅私家地方嚟,而通過間 cafe 行落去個沙灘條路就有個咁嘅錢箱,遊客經呢道落沙灘就要自律地俾買路錢嘞。



去睇呢堆圓石係計劃行程時有樣嘢係需要留意吓嘅,就係嗰道潮汐漲退嘅時間嘞。因為係潮漲高峰時嗰道好多圓石都會俾啲海水淹沒晒;所以如果想去到可以摸吓啲圓石,玩吓爬上啲圓石又或者捐入啲石罅道影相咁,計劃行程時要就吓啲時間,盡可能係潮退陣時去到。



呢個網站可以搵到 Dunedin 每日潮汐漲退嘅預測。入到個網站,先係 port 嗰個欄道揀 Dunedin,再揀選你想查嘅年份,按 apply 後下載個 csv file,用 excel 打開佢;



個表列出嘅就係每日唔同時間嘅潮汐最高同最低點。例如我哋係 2014 年 1 月 1 號嗰日去,嗰日朝早 10 點水位係 0 m 最低位,朝早去睇就當然係最正嘞。如果晏晝 3 點半係水位 2.2 m 最高點到步,印象中我係嗰道只係見過一舊圓石有咁高嘅,咁啫話係正呢個潮漲高峰陣時去到的話應該就冇乜嘢睇嘞



古代毛利人有個傳說,話呢一片大圓石嘅緣由,係同一樁船難有關。話說好奈好奈之前,一艘叫做 Arai-te-uru 嘅獨木舟係海中失事,船身破碎四散,石化咗嘅殘骸被沖刷上岸,成為呢道一帶岩石崎嶇嘅淺灘;而船上嘅嗰啲葫蘆、蕃薯、同菜籃,就翻覆漂流沖咗上個沙灘道,最後就變成呢個巨大嘅圓石陣嘞。



而科學啲嘅解釋,就話啲圓石係海床底,上面壓住 10-50 公尺深嘅泥沙入面慢慢形成。



圓石組成嘅成份查實唔複雜,主要就係海裡面啲泥、沙、土同方解石;方解石嘅作用就好似水泥咁,將其他啲成份黏住。一粒直徑兩公尺嘅圓石,大約需要 4-5 百萬年時間累積形成,最後因為海底環境變化而顯露出嚟。



啲圓石從古新世嘅海底泥沙開始成糰,係海入面啲鈣嘅成份唔似潮水海流咁有方向性,而係以漫射/亂射嘅型態積累;因為每個面都積累到沙泥,所以啲石頭就會形成球狀咁嘅樣嘞。



據講呢道啲圓石有五十幾粒,大粒嘅直徑有 2.2 米,細粒嘅有 30 厘米。



我哋係沙灘道四圍行吓影吓相,之後行咗上去 cafe 嗰邊四圍睇吓;偶然係草地見到幾粒幾靚樣嘅紅蘑菇。番到嚟香港睇番先知,原來呢啲紅蘑茹係世界珍希食品嚟



除咗地上呢啲紅蘑菇外,又見到隻傳說中嘅草泥馬



本來諗住由 cafe 呢邊行馬路番去泊低架車嗰個位置;不過係附近搵咗陣路發覺似乎都係番落沙灘行番轉頭好似易行啲。搵番架車後出車繼續上路,首先去今日係 Dunedin 嘅住宿處 check-in 同放低啲行理。

留言